Analysis of Marketing Mix Tools in a Chosen Company

Thesis title: Analýza nástrojů marketingového mixu ve vybrané firmě
Author: Šulcová, Markéta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kovář, František
Opponents: Ptáček, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce je zaměřena na analýzu využívání 4P nástrojů marketingového mixu v podmínkách společnosti Novartis s.r.o. Práce analyzuje marketingové nástroje v pořadí: produkt, cena distribuce a propagace obecně a v rámci farmaceutického prostředí. Cílem práce je porovnání teoretických znalostí s postupy používanými jmenovanou společností.
Keywords: Management; Marketing ve farmacii; Nástroje marketingového mixu
Thesis title: Analysis of Marketing Mix Tools in a Chosen Company
Author: Šulcová, Markéta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kovář, František
Opponents: Ptáček, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This study is focused on analysis of Marketing Mix Tools (4P) within the real conditions of the company Novartis s.r.o. This study analyses marketing tools in following structure: product, price, place and promotion generally and specifically in pharmaceutical branch. The topic of this study is to compare theoretical knowledge with the methods used by the mentioned company.
Keywords: Marketing Mix in Pharmaceutical branch; Marketing Mix Tools ; Management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 12. 2008
Date of submission: 24. 4. 2009
Date of defense: 3. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17364/podrobnosti

Files for download

    Last update: