Product distribution from a chosen plant to customers

Thesis title: Product distribution from a chosen plant to customers
Author: Spálenková, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lukšů, Vladimír
Opponents: Hesková, Marie
Thesis language: English
Abstract:
The aim of the work is to give a detailed insight into the ways and methods of product distribution as used by a food industry manufacturing plant. Distribution chain management from a marketing and logistics point of view is analysed focusing on transport options and potential. Theoretical basis and terms definition are provided, the emphasis being laid on the function of distribution, its intermediaries, and channels in terms of logistics costs. The work describes options a company has when creating a distribution chain. Distribution warehouses and ways of transport are considered as the most important factors. The practical part of the work deals with product distribution at a Danone company, focusing on rules, specifics, and risk areas. Process optimization is proposed with regard to costs, transport effectivness and customer needs.
Keywords: transport services; distribution channel; logistics; channel levels; warehousing; supply chain; marketing; distribution
Thesis title: Distribuce výrobků k zákazníkovi ve vybrané společnosti
Author: Spálenková, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Lukšů, Vladimír
Opponents: Hesková, Marie
Thesis language: English
Abstract:
Cílem práce je podat co nejširší přehled o způsobech a metodách distribuce výrobků se zaměřením na výrobní závod v oblasti potravinářského průmyslu. Práce se týká řízení distribučního řetězce, a to jak z pohledu marketingu, tak z pohledu logistiky, zejména s orientací na přepravu, její možnosti a potenciál. Je popsána teorie a vymezeny pojmy. Důraz je kladen na objasnění významu distribuce, distribuční mezičlánky, distribuční cesty ve spojitosti s logistickými nákladovými vazbami. Práce popisuje, jaké možnosti má podnik při sestavování distribučního řetězce, přičemž jako nejvýznamnější prvky jsou zde prezentovány distribuční sklady a přepravní možnosti. V praktické části je popsána distribuce výrobků společnosti Danone a.s., její pravidla, zvláštnosti a také rizikové oblasti. Jsou navrženy optimalizace procesu z hlediska nákladovosti, efektivity přepravy a potřeb zákazníka.
Keywords: přepravní služby; skladování; distribuční řetězec; distribuční cesty; distribuční mezičlánky; marketing; logistika; distribuce

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 4. 2009
Date of submission: 24. 4. 2009
Date of defense: 21. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20184/podrobnosti

Files for download

    Last update: