The impact of product placement in movies and PC games on consumers' decision making

Thesis title: Vliv product placementu ve filmech a počítačových hrách na rozhodování spotřebitele
Author: Košaříková, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce analyzuje postoj českého publika k product placementu ve filmech a počítačových hrách a rovněž zkoumá jeho potenciální vliv na rozhodování českých spotřebitelů. Dále se věnuje také členění jednotlivých druhů product placementu, jeho pozici v rámci komunikačního mixu, historickému vývoji této metody a v neposlední řadě závěrům zahraničních studií.
Keywords: product placement; komunikační mix; film
Thesis title: The impact of product placement in movies and PC games on consumers' decision making
Author: Košaříková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This paper analyzes attitude of Czech audience towards product placement in movies and PC games and explores its potential impact on Czech consumers' decision making. This paper also deals with the segmentation of product placement, its position within the communication mix, historical development of this technique and finally conclusions of the foreign studies.
Keywords: movie; product placement; communication mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 3. 2009
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 18. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19580/podrobnosti

Files for download

    Last update: