BTL Marketing Communications and their importance for brand building

Thesis title: BTL marketingové komunikace a jejich význam pro budování značky
Author: Kristlová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Hauptová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí - teoretické a praktické. V rámci teoretické části je popsán marketingový mix, vývoj marketingových komunikací, komunikační kampaň a jednotlivé nástroje komunikačního mixu se zaměřením na BTL marketingové komunikace (Sales Promotion, Direct marketing a Nová média) a jejich význam pro budování značky. Praktickou část tvoří analýza BTL online komunikační kampaně společnosti Ford Motor Company pro novou Fiestu. Cílem této práce je na základě analýzy BTL online komunikační kampaně společnosti Ford dokázat, že BTL komunikace jsou stále důležitější pro oslovení zákazníka a budování značky.
Keywords: Komunikační mix; Nový Ford Fiesta; Komunikační kampaň; Ford; Brand; Nová média; Marketing; Marketingový mix; BTL marketingové komunikace; ATL marketingové komunikace
Thesis title: BTL Marketing Communications and their importance for brand building
Author: Kristlová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Hauptová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis consists of two main parts - theoretical part and practical part. Marketing mix, development of marketing communications, communication campaign and individual tools of communication mix with focus on BTL marketing communications (Sales Promotion, Direct Marketing and New Media) and their importance for brand building are described within the theoretical part. The practical part includes the analysis of BTL online communication campaign for New Fiesta made by Ford Motor Company. The objective of this thesis is to demonstrate the increasing significance of BTL communications for effective targeting and brand building.
Keywords: New Ford Fiesta; Ford; Marketing; Marketing Mix; Brand; ATL Marketing Communications; New Media; BTL Marketing Communications; Communication Campaign; Communication Mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 12. 2008
Date of submission: 5. 5. 2009
Date of defense: 18. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17730/podrobnosti

Files for download

    Last update: