Internal Communication of Company Moeller

Thesis title: Interní komunikace ve společnosti Moeller
Author: Kubánková, Šárka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce Interní komunikace ve společnosti Moeller Elektrotechnika s.r.o. se zabývá způsobem komunikace mezi mateřskou a dceřinou společností. V první části diplomové práce jsou blíže popsány jednotlivé společnosti, které se podílejí na vytváření celé interní komunikace, jedná se o Moeller GmbH, Eaton a Moeller Elektrotechnika s.r.o. V další části je teoreticky popsána problematika interní komunikace jako takové, je zde popsáno, k čemu je interní komunikace dobrá, jaké přináší výhody, jaké komunikační formy se používají atd. Na závěr je zde popsáno, jak je nastavena komunikace v mezinárodní společnosti Moeller Elektrotechnika s.r.o., jaké komunikační nástroje se používají, jak jsou zaměstnanci přijímány. Samotný závěr je věnován dotazníku, který měl za úkol zjistit, jak zaměstnanci hodnotí zásady firemní kultury, a to v provnání s rokem 2005 a 2008.
Keywords: mezinárodní společnost; interní komunikace; forma komunikace
Thesis title: Internal Communication of Company Moeller
Author: Kubánková, Šárka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: Česky
Abstract:
Thesis Internal Communication of Company Moeller Elektrotechnika Ltd. deals with the way of communication between controlling company and its subsidiary. In the first part there are described in more details the individual companies which are involved in the creation of the whole internal communication, it is Moeller GmbH, Eaton and Moeller Elektrotechnika Ltd. In the next part there is a theory that describes the issue of internal communication as such, its benefits, forms, etc. Finally, there is described setting of communication in international company Moeller Elektrotechnika Ltd., then what communication tools are used, and how they are accepted by employees. The conclusion is devoted to the questionnaire which had the task to find out how employees evaluate the principles of corporate culture as comparison to the years of 2005 and 2008.
Keywords: communication form; international company; internal communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 12. 2008
Date of submission: 20. 6. 2009
Date of defense: 2. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17227/podrobnosti

Files for download

    Last update: