Running an online store

Thesis title: Provozování internetového obchodu v ČR
Author: Soukup, Milan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Střížová, Vlasta
Opponents: Bardún, Adam
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje provozování internetového obchodu v České republice. Internetový obchod je fenomén posledních let, který změnil nákupní chování spotřebitelů. Ti tak mohou nakupovat v kteroukoli denní nebo noční hodinu v obchodech po celém světě. V první části své práce uvádím teoretická východiska a základní principy, ze kterých internetové obchodování vychází, jeho přínosy, rizika a možná omezení. Dále pak hodnotím současný stav internetového obchodování v České republice a předpoklady pro jeho další rozvoj. Ve druhé částí své práce se věnuji činnostem, které internetovým obchodováním prostupují a jsou jeho nedílnou součástí. Patří sem reklamní systémy, výběr aplikačního řešení, platební systémy, marketingové kampaně nebo distribuce zboží. Pro každou z těchto oblastí provádím srovnání a doporučení pro daný typ obchodu. Cílem práce je vytvořit s využitím vlastních zkušeností komplexní příručku pro provozování internetového obchodu.
Keywords: e-komerce; elektronický obchod; internetový obchod
Thesis title: Running an online store
Author: Soukup, Milan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Střížová, Vlasta
Opponents: Bardún, Adam
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is focused on running an online shop in the Czech Republic. Online shopping is the fenomenon of modern age and had a strong infulence on consumer behavior. Customers can browse shops and order from shops all over the world at any time of day. In the first part of this work I am presenting theoretical background and basic principles on which online shopping is founded. I am also exploring its benefits, risks and possible limitations. Next, I am exploring the current situation of online shopping in Czech Republic and the prerequisites for further development. In the second part I am focusing on activities that are integral to the area of online shopping. This includes advertising systems, choice of software implementation, payment system, marketing campaigns or goods distribution. I am comparing possible options for every one of these areas and I am also suggesting advice tailored for different kinds of businesses. The overall aim of this work is to use my own experience to create a comprehensive guide on running an online store..
Keywords: electronic store; online store; e-commerce

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 1. 2009
Date of submission: 5. 5. 2009
Date of defense: 17. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18393/podrobnosti

Files for download

    Last update: