Brand name valuation

Thesis title: Ocenění ochranné známky
Author: Menšíková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jurečka, Jan
Opponents: Svačina, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce pojednává o ocenění ochranné známky společnosti ProLesk s.r.o. V teoretické části je rozebráno marketingové a právní pojetí ochranné známky a ukázány různé metody ocenění. Marketingový přístup je založen na vztahu zákazník - produkt. V právním přístupu hraje hlavní roli registrace ochranné známky v národním či mezinárodním registru. V praktické části je propočtena hodnota ochranné známky u konkrétního podniku, a to na základě dvou metod - licenční analogie a metoda nadměrného zisku.
Keywords: ochranná známka; nadměrný výnos; licenční analogie; ocenění
Thesis title: Brand name valuation
Author: Menšíková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jurečka, Jan
Opponents: Svačina, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
This graduation theses is about brand name valuation of ProLesk company. In the theoretical part is shown marketing and law conception of brand name and different methods of valuation. Marketing conception is based on the relationship product - consumer. In law conception is important the registration of brand name by national or international organisation. In the practical part is counted the value of brand name ProLesk company. There is used two methods - using royalty fees and excess return.
Keywords: valuation; brand name; royalty; excess return

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Finance
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Corporate Finance

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2008
Date of submission: 15. 5. 2009
Date of defense: 27. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20635/podrobnosti

Files for download

    Last update: