Export and Marketing Strategy Analysis in Brewing Industry on the Concrete Example

Thesis title: Analýza exportní a marketingové strategie v sektoru pivovarnictví na konkrétním příkladu
Author: Vyhnalová, Pavla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Janoušek, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
První kapitoly diplomovoé práce popisují český trh s pivem, spotřebu piva v České republice a současné trendy. Dále se zde věnuji světovému exportu a českému exportu piva a hodnotím postavení Česka v celosvětovém měřítku. V praktické části se věnuji Pivovaru Nymburk, jeho historii, produkci a sortimentu. V dalších kapitolách popisuji konkurenci pivivaru na českém trhu a analyzuji situaci na trhu v Německu, kam pivovar vyváží nejvíce své produkce. V páté kapitole se věnuji cílům, poslání a positioningu pivovaru. Provádím zde SWOT analýzu a blíže analyzuji portfolio výrobků pomocí Bostonskéo matice. V šesté kapitole popisuji export pivovaru, exportní trhy a způsob vstupu pivovaru na zahraniční trhy. V dalších kapitolách podrobně popisuji některé politiky marketingového mixu a adaptace při vstupu na zahraniční trhy. V závěru práce navrhuji, jakým směrem by mohly aktivity pivovaru směřovat v budoucnu.
Keywords: exportní strategie; marketingová strategie; doporučení; Pivovar Nymburk
Thesis title: Export and Marketing Strategy Analysis in Brewing Industry on the Concrete Example
Author: Vyhnalová, Pavla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Janoušek, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The first chapters of the thesis describe the Czech beer market, beer consumption in the Czech Republic and current trends. It also describes world export and the Czech beer export and assesses the Czech production situation on a worldwide basis. In the practical part I am attending to Pivovar Nymburk, it's history, production and range of products. In the other chapters I am describing competitors in the Czech industry and the situation in German beer industry as a market where Pivovar Nymburk exports the most of the beer. The fifth chapter describes objectives and positioning of the brewery, includes SWOT analysis and BCG matrix for a detail describtion of the portfolio. The chapter six describes export strategy, export markets and the way how the brewery enters foreign markets. The next chapters contain some of the marketing mix policies. The final chapter includes recommendations for the brewery's activities in the future.
Keywords: marketing strategy; export strategy; Pivovar Nymburk; recommendations

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 4. 2009
Date of submission: 1. 5. 2009
Date of defense: 10. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20435/podrobnosti

Files for download

    Last update: