Corporation Geodis and its entrance to foreign markets

Thesis title: Strategie firmy Geodis při vstupu na zahraniční trhy
Author: Hanzlová, Pavla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Laschoberová, Libuše
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou firmy Geodis při vstupu na zahraniční trhy. První část je stručně věnovaná charakteristice společnosti. Jádro práce tvoří aktivity na zahraničních trzích, vstup na tyto trhy, konkurence v zahraničí a zahraniční partneři. Velká část je věnována také marketingovému mixu korporace. Poslední část nastiňuje možný vývoj Geodis do budoucna.
Keywords: marketingová strategie; Geodis; zahraniční trhy; vstup na zahraniční trhy
Thesis title: Corporation Geodis and its entrance to foreign markets
Author: Hanzlová, Pavla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Laschoberová, Libuše
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis disserts about foreign market entrance of corporation Geodis. The first part is dedicated to corporation characterization. The base of the thesis is composed of the foreign markets activities, entrance to it, foreign competitors and business partners abroud. Marketing mix is also inscribed in detail. The last part is dedicated to possible future progress of Geodis.
Keywords: entrance to foreign markets; Geodis; marketing strategy; foreign markets

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 2. 2009
Date of submission: 20. 6. 2009
Date of defense: 10. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19101/podrobnosti

Files for download

    Last update: