Launch marketing strategy of Becherovka Lemond

Thesis title: Marketingová strategie při zavádění produktu Becherovka Lemond
Author: Slezáková, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma marketingová strategie při zavádění produktu Becherovka Lemond se zabývá analýzou launchové kampaně. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá charakteristikou marketingového mixu a řízením značky. Praktická část obsahuje analýzu trhu alkoholu v České republice a spotřebitelských trendů a rozbor dosavadní marketingové strategie firmy. Důkladně se pak práce zabývá analýzou a hodnocením marketingové strategie při zavádění nového produktu na trh. Součástí je i vlastní spotřebitelský výzkum. V závěru je provedeno celkové vyhodnocení kampaně a jsou navržena i doporučení pro případný další vývoj.
Keywords: reklama; launch produktu; marketingová strategie
Thesis title: Launch marketing strategy of Becherovka Lemond
Author: Slezáková, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis named "Launch marketing strategy of Becherovka Lemond" analyses the launch marketing campaign. The thesis is divided into two parts -- theoretical and practical. Theoretical part deals with characterization of marketing mix and brand management. Practical part includes analysis of the market of alcoholic beverages in Czech Republic and consumers trends and analysis of up to now marketing strategy of the firm. Properly it deals with analysis and evaluation of marketing strategy while launching new product. The thesis also contains marketing consumer research. In the end there is the whole evaluation of the campaign with some recommendations for future progress.
Keywords: advertising; product launch; marketing strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 12. 2008
Date of submission: 15. 5. 2009
Date of defense: 28. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17165/podrobnosti

Files for download

    Last update: