Service Quality in Hotel Industry - Customer Satisfaction

Thesis title: Kvalita služeb v hotelnictví - spokojenost zákazníka
Author: Fučíková, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Indrová, Jarmila
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Teoretická část diplomové práce se zabývá především metodami, které pomohou při zjišťování spokojenosti zákazníků s ohledem na procesy specifické pro hotelnictví. V praktické části se zjišťuje spokojenost zákazníka v hotelu Jalta, na základě hodnocení hostů hotelu podle serverů www.hrs.com, www.booking.com, www.tripadvisor.com. Dále z údajů dotazníkového šetření, poskytnutých hotelem Jaltou. Navíc jsou v práci uvedeny výsledky mystery shoppingu s reportem a návrhy na zlepšení. Pozornost je věnována také dotazníku, kde se přihlíží na vhodnost otázek s ohledem na výstup.
Keywords: Techniky měření spokojenosti zákazníka; Kvalita služeb; Spokojenost zákazníka
Thesis title: Service Quality in Hotel Industry - Customer Satisfaction
Author: Fučíková, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Indrová, Jarmila
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
The theoretical part of the master thesis focuses mainly on particular methods to help to identify customer satisfaction with regard to the specific processes in the hotel industry. The practical part determines the customer satisfaction in the hotel Jalta. A customer satisfaction survey based on a research of the web pages www.hrs.com, www.booking.com, www.tripadvisor and the evaluation of questionnaires provided by the hotel Jalta has been carried out. In addition a mystery shopping with an enclosed report and suggestions for improvement were made. The goal was to examine the appropriateness of questions with regard to the output of information.
Keywords: Service Quality Measurement; Service Quality; Customer Satisfaction

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 2. 2009
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 8. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18575/podrobnosti

Files for download

    Last update: