Optimalisation options of customer processes

Thesis title: Možnosti optimalizácie zákazníckych procesov v ZSSK, a.s
Author: Harušťáková, Pavlína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hykš, Ondřej
Opponents: Caban, Ivan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá vytvorením návrhov na možnosti optimalizácie zákazníckych procesov Železničnej spoločnosti Slovensko,a.s. V teoretickej časti definuje vybrané základné požiadavky manažérstva kvality, objasňuje pojem spokojnosť zákazníkov, meranie kvality, procesný prístup a zlepšovanie. Predkladá možnosti východísk optimalizácie zákaznických procesov, ktorými sú ich vymedzenie, dôkladná analýza a stanovenie merateľných kritérií a nakoniec navrhuje samotnú optimalizáciu. Práca naväzuje na dotazníkové šetrenie v bakalárskej práci.
Keywords: procesná mapa; merateľné kritéria; proces; spokojnosť; kvalita; zákazník
Thesis title: Možnosti optimalizace zákazníckých procesů v ZSSK, a.s
Author: Harušťáková, Pavlína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hykš, Ondřej
Opponents: Caban, Ivan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zaobírá vytvořením návrhů na možnosti optimalizace zákanických procesů ve Železniční společnosti Slovensko,a.s. V teoretické části práce definuje vybrané základní požadavky manažerstva kvality,objasňuje pojem spokojenost zákazníků,měření kvality,procesní přístup a zlepšování. Nastiňuje možnosti východisk optimalizace zákaznických procesů, kterými jsou jejich vymezení,důkladná analýza a stanovení měřitelných kritérií a nakonec navrhuje samotnou optimalizaci. Práce navazuje na výsledky dotazníkového šetření bakalářské práce.
Keywords: měřitelné kritéria; zákazník; kvalita; optimalizace; proces; procesní mapa
Thesis title: Optimalisation options of customer processes
Author: Harušťáková, Pavlína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hykš, Ondřej
Opponents: Caban, Ivan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The graduation theses deals with producing the draft for optimalisation options in Slovak Railway Company. The theses in theoretical part defines chosen basic requirements of Quality Management,defines the notions as customer satisfaction, measurement of quality, process management and improvement. It outlines the options for optimalisation bases of customer processes, that are determination, precise analysis and formulation of measurable criteria and finally proposes the optimalisation.The theses is connected with the results of questioning in bachelor theses.
Keywords: optimalisation; process; customer; quality; measurable criteria; process map

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 11. 2008
Date of submission: 1. 8. 2009
Date of defense: 8. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16159/podrobnosti

Files for download

    Last update: