Analysis of Marketing Mix Tools in a Chosen Company

Thesis title: Analýza nástrojů marketingového mixu ve zvolené firmě
Author: Havlíková, Žaneta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Karásková, Hana
Opponents: Vítek, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je charakterizovat zvolenou firmu, analyzovat uplatňování jednotlivých nástrojů marketingového mixu, to znamená produktu, ceny, distribučních cest a marketingové komunikace. Dalším cílem práce jsou návrhy na opatření. K nim budou nápomocné dotazníky, vytvořené autorkou, zkoumající uplatňování nástrojů marketingového mixu u samotných zákazníků.
Keywords: Distribuční cesty; Cena; Marketingová komunikace; Marketingový výzkum; Produkt; Marketingový mix
Thesis title: Analysis of Marketing Mix Tools in a Chosen Company
Author: Havlíková, Žaneta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Karásková, Hana
Opponents: Vítek, David
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this thesis is to characterize the selected company, to analyze the implementation of the marketing mix tools, i.e. the product, price, distribution channel and marketing communication. The next goal is to specify the concept measures by the using of question-forms created by the author of this thesis to analyze the implementation of the marketing mix on customers.
Keywords: Product; Marketing mix; Marketing research ; Promotion; Price; Place

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 4. 2008
Date of submission: 24. 4. 2009
Date of defense: 10. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20387/podrobnosti

Files for download

    Last update: