Brand Image and Brand Identity - Selected Issues

Thesis title: Image a identita značky - vybrané problémy
Author: Petráčková, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na budování silné značky prostřednictvím image a identity značky. Jedná se zejména o analýzu nejrůznějších faktorů, které ovlivňují jak image tak i identitu značky a vymezení jejich důležitosti pro budování silné značky. Velká pozornost je věnována jak hodnotě značky a s tím souvisejícím modelům hodnoty značky, tak také společenské odpovědnosti firem a novým trendům v řízení značek, jako je např. digitální marketing, vírální marketing, event marketing, ale také sponzoring. Provedený výzkum se zaměřuje na identifikaci image dvou nejhodnotnějších sportovních značek. V první řadě se jedná o značku Nike, jejíž image je následně porovnána s image značky Adidas. Na základě výsledků výzkumu je dále provedeno porovnání image značky Nike s identitou této značky, tedy tím, jak značka vidí sama sebe a jak si přeje být vnímána zákazníky.
Keywords: Nike; Hodnota značky; Sportovní značka; Identita značky; Image značky; Adidas
Thesis title: Brand Image and Brand Identity - Selected Issues
Author: Petráčková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on building strong brands through brand image and brand identity. Therefore, an analysis of various factors that influence both brand image and brand identity was carried out. The most important of these factors are brand value and related brand value models, corporate social responsibility, and new trends in brand management as for example digital marketing, viral marketing, event marketing and sponsorship. The aim of the performed research is to identify the image of two most valuable sports brands, Nike and Adidas. Based on the results the image of both brands is compared and furthermore, a comparison of the Nike's brand image with its identity is performed.
Keywords: Nike; Brand value; Adidas; Sports brand; Brand image; Brand identity

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 12. 2008
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 31. 8. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17280/podrobnosti

Files for download

    Last update: