International Brand Management of Taiwanese Companies

Thesis title: International Brand Management of Taiwanese Companies
Author: Liu, Tan-Ya
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: Eickhoff, Matthias
Thesis language: English
Abstract:
Nowadays business environment becomes more and more competitive; companies are forced to enhance their position through strengthening of their marketing strategies and brand management. To build a brand and to develop brand management is a huge challenge for Taiwanese original design manufacturers (ODMs) or original equipment manufacturers (OEMs) as they focus more on contract manufacturing. The thesis identifies main strength and weakness of Taiwanese original design manufacturers (ODMs) or original equipment manufacturers (OEMs). Moreover, the study focus on the path and development of Taiwanese notebook and PC manufacturers Acer and ASUS and how they can enhance their position in the competitive business world by adopting brand management.
Keywords: Taiwanese manufacture of notebooks and PC ; Brand management; Marketing strategies
Thesis title: International Brand Management of Taiwanese Companies
Author: Liu, Tan-Ya
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: Eickhoff, Matthias
Thesis language: English
Abstract:
Podnikatelské prostředí se v současné době stává vice a vice konkurenčním; společnosti jsou nuceny posilovat své pozice prostřednictvím zesílení svých marketingových strategií a brand managementu. Vytvořit značku a vyvinout brand management je značnou výzvou pro taiwanské výrobce původních produktů (ODMs) nebo původních zařízení (OEMs). Studie se dále zaměřuje na vývojovou cestu taiwanských notebooků a výrobců osobních počítačů Acer a ASUS a na možnosti posílení jejich pozice v konkurenčním světovém prostředí prostřednictvím brand managementu.
Keywords: taiwanská výroba notebooků a osobních počítačů; marketingové strategie; Brand management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2008
Date of submission: 2. 9. 2009
Date of defense: 5. 10. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21743/podrobnosti

Files for download

    Last update: