New trends in marketing communications

Thesis title: New trends in marketing communications
Author: Ogorelkova, Elena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Král, Petr
Thesis language: English
Abstract:
The goal of this thesis is to analyze new trends in marketing communications that appeared in response to major world changes happening recently, understand the reason and consequences of these changes on business environment in order companies could perform well in modern world. My work is concentrating on the analysis of recent and dramatic changes in a way marketers are communicating to consumers and it could be useful to any professional that deals with creation and performing marketing campaigns. The relation between marketing communications techniques and consumers' behavior will be shown in the thesis -- the way how current technological, ecological, social and economical changes influence modern consumers' lifestyles, habits, and how marketing promotional tactics are adjusting to these changes.
Keywords: consumers' behavior ; marketing campaigns; marketing communications
Thesis title: Nové trendy v marketingové komunikaci
Author: Ogorelkova, Elena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Král, Petr
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zanalyzovat nové trendy v marketingové komunikaci, které se objevily v návaznosti na poslední světové události, porozumět příčínám a následkům těchto změn ve světě obchodu tak aby obchodní spolěčnosti nadále prosperovaly v moderním světě. Má práce je prědevším zaměřena na analýzu posledních dramatických změn ve způsobu jakým obchodníci komunikují se zákazníky, což by mohlo pomoci jakemukoliv obchodníkovi, ktery se zabývá marketingovými kampaněmi a reklamou. Vztah mezi reklamou a zákazníkem bude popsán v této diplomové práci -- způsob jak nynější technologické, ekologické, sociální a ekonomické změny ovlivňují životní styl a zvyky zákazníků a jak se reklama přizpůsobuje těmto změnám.
Keywords: marketingové komunikaci; zvyky zákazníků; marketingové kampaní

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 4. 2009
Date of submission: 1. 9. 2009
Date of defense: 25. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20426/podrobnosti

Files for download

    Last update: