Automotive Corporate Strategy in CEE

Thesis title: Automotive Corporate Strategy in CEE
Author: Kadlecová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Seydlitz, Christian
Thesis language: English
Abstract:
The diploma thesis shows the status of the automotive industry in the Czech Republic. It shows the trends in the Czech automotive industry in short theoretical presentation. There is a trend of the future competition from developing countries, other problems are growing raw material prices or government's limits in CO2 production. The companies connected to the automotive industry are reacting. The relevant information about the status and reactions of the Czech automotive industry companies, especially at the time of the crisis, was gained. The work answers the main question: How will the situation look like in the Czech automotive industry after the end of the crisis.
Keywords: automotive industry; economic crisis; trend
Thesis title: Automotive Corporate Strategy in CEE
Author: Kadlecová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Seydlitz, Christian
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce zobrazuje stav českého automobilového průmyslu. Poukazuje na trendy automobilového průmyslu v České republice v krátkém teoretickém představení. Poukazuje obzvláště na trend budoucí rostoucí konkurence z rychle se rozvíjejících zemí, problém rostoucích cen surovin či limity ze strany úřadů, které prosazují omezení výfukových plynů. Společnosti v automobilovém průmyslu reagují na tyto problémy a omezení. V diplomové práci byly získány relevantní informace o stavu a reakcích českých společností, které působí v oblasti automobilového průmyslu, v dobách ekonomické krize. Práce popisuje strategickou reakci automobilových společností a odpovídá na hlavní otázku: Jak bude vypadat situace v českém automobilovém průmyslu po skončení ekonomické krize.
Keywords: automobilový průmysl; hospodářská krize; trend

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 2. 2009
Date of submission: 31. 8. 2009
Date of defense: 23. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18851/podrobnosti

Files for download

    Last update: