Strategic Planning in the Arts on Example of the Prague Spring International Music Festival

Thesis title: Strategické plánování v kultuře na příkladu hudebního festivalu Pražské jaro
Author: Koutná, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Bělor, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
Teoreticko-metodologická část: strategické plánování v kultuře. Aplikační část: poslání a cíle organizace, analýza okolí organizace, interní analýza, analýza marketingových výzkůmů, strategie doporučované organizaci na základě porovnání vnitřní a vnější analýzy, operační plány pro implementace navržených strategií, finanční vyčíslení zavedení strategií.
Keywords: swot analýza; arts marketing; strategické plánování; kultura
Thesis title: Strategic Planning in the Arts on Example of the Prague Spring International Music Festival
Author: Koutná, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Bělor, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
Metodologic part: strategic planning in the arts. Practical part: mission of the organization, external analysis, internal analysis -- analysis of the marketing research, strategies proposed on a basis of comparison of the external and internal analysis, implementation plans, financial evaluation of suggested strategies.
Keywords: arts marketing; strategic planning; swot analysis; culture

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2009
Date of submission: 26. 8. 2009
Date of defense: 16. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21308/podrobnosti

Files for download

    Last update: