Experience of Dettol brand launch in Slovakia and utilization of this experience for the Czech market

Thesis title: Skúsenosti z uvedenia značky Dettol na Slovensku a možnosti ich uplatnenia na českom trhu
Author: Kugla, Juraj
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Baričičová, Marie
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práca pojednáva o strategickom riadení značky a detailne rozoberá uvedenie novej značky na trh. Na konkrétnom príklade vstupu značky antiseptických a dezinfekčných prípravkov Dettol na slovenský trh analyzuje model uvedenia značky a jednotlivé aktivity, ktoré podporovali toto uvedenie. S využitím záverov tejto analýzy je navrhnutý model vstupu značky Dettol na trh český.
Keywords: Dettol; uvedenie na trh; riadenie značky
Thesis title: SkúZkušenosti z uvedení značky Dettol na Slovensku a možnosti jejich uplatnění na českém trhu
Author: Kugla, Juraj
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Baričičová, Marie
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práce pojednává o strategickém řízení značky a detailně rozebírá uvedení nové značky na trh. Na konkrétním příkladu vstupu značky antiseptických a dezinfekčních přípravků Dettol na slovenský trh analyzuje model uvedení značky a jednotlivé aktivity, které napomohly tomuto uvedení. S využitím závěrů této analýzy je navržen model vstupu značky Dettol na trh český.
Keywords: Dettol; řízení značky; uvedení na trh
Thesis title: Experience of Dettol brand launch in Slovakia and utilization of this experience for the Czech market
Author: Kugla, Juraj
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Baričičová, Marie
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The thesis deals with strategic brand management and brand launch. Specifically, the launch of antiseptic and disinfectant brand Dettol at Slovak market and supporting activities are being analyzed. Based on the outcomes of this analysis the strategic launch model for Dettol brand in the Czech Republic is proposed.
Keywords: Dettol; brand launch; brand management

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 12. 2008
Date of submission: 5. 5. 2009
Date of defense: 10. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17733/podrobnosti

Files for download

    Last update: