Car market segmentation

Thesis title: Segmentace automobilového trhu
Author: Frinta, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce bylo odhalit segmenty spotřebitelů automobilového trhu v České republice. První část práce obsahuje teoretické informace o segmentaci trhu. Druhá část (praktická) obsahuje analýzu a vyhodnocení výsledků dotazování, které jsem pro účely této práce provedl. Na závěr jsem identifikoval segmenty spotřebitelů a nastínil možnosti jejich marketingového oslovení.
Keywords: automobilů; trh; Segmentace
Thesis title: Car market segmentation
Author: Frinta, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis was to reveal segments of the car customers in the Czech Republic. Firt section of this thesis contains theoretical informations about market segmentation. The second section is dedicated to an analysis and evaluation of the research, which has been conducted in terms of my thesis. At the and I described the discovered segments and suggested options for their approach.
Keywords: Market; Car; Segmentation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 1. 2009
Date of submission: 24. 8. 2009
Date of defense: 16. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21146/podrobnosti

Files for download

    Last update: