Analysis of marketing communication acitivites of homeopatic product Oscillococcinum in Czech republic

Thesis title: Analýza marketingových komunikačních aktivit homeopatického přípravku Oscillococcinum v ČR
Author: Franta, Jaroslav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá analýzou televizní reklamy homeopatického přípravku proti chřipce a nachlazení Oscillococcinum v České republice. První část je věnována teoretickému základu, zaměřuje se na nástroje marketingové komunikace, metody stanovení marketingového rozpočtu a především na mediální plánování. Praktická část nejprve seznamuje se společností Boiron CZ a přípravkem Oscillococcinum a dále se věnuje televizní reklamě za období posledních dvou let. Za pomoci monitoringu mediálních výdajů analyzuje celý segment a hlavní konkurenty, data z výzkumu MML-TGI pak pomáhají při definici cílové skupiny a podrobnějšímu zkoumání jejích charakteristik, postojů a konzumace médií. Práce se dále zabývá analýzou dat sledovanosti z TV Metru a v neposlední řadě dokládá vliv televizní reklamy na vývoj prodejů přípravku Oscillococcinum za pomoci dat z výzkumu IMS Health.
Keywords: plánování; média; televizní reklama
Thesis title: Analysis of marketing communication acitivites of homeopatic product Oscillococcinum in Czech republic
Author: Franta, Jaroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The work deals with the analysis of Oscillococcinum TV commercial in the Czech republic. Oscillcoccinum is a homeopatic product which is usually used against flu and cold. First part of the thesis deals with theoretic bases, focus is on marketing communication tools, methods of marketing budget determination and on planning media campaigns. In the practical part there is an introduction of Boiron CZ corporation and Oscillococcinum product. The thesis deals with TV advertisement for the past two years. Monitoring of media expenditure analyses the whole segment and the strongest competition, data from MML-TGI research helps with target audience definition and its detail examination (characteristics, attitudes, media consummation etc.). Last part deals with TV Metr (the ratings research) data analysis and, last but not least, illustrates the sales increase according to the TV campaign (based on IMS Health research data).
Keywords: media; planning; TV commercial

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 11. 2008
Date of submission: 20. 6. 2009
Date of defense: 16. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16659/podrobnosti

Files for download

    Last update: