Marketing strategy of Groupe SEB

Thesis title: Marketingová strategie firmy GROUPE SEB
Author: Hnyková, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: kadlec, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce analyzuje marketingovou strategii mezinárodně působící skupiny Groupe SEB, která působí na trhu malých domácích spotřebičů a nádobí. Společnost strategicky řídí portfolio několika mezinárodních a regionálních značek. V rámci své práce se jednak zabývám teoretickými východisky mezinárodního marketingu, a zejména pak analyzuji strategii jednotlivých značek a na několika konkrétních případech uvádím jejich srovnání.
Keywords: marketingová strategie; mezinárodní marketing; strategické řízení značek
Thesis title: Marketing strategy of Groupe SEB
Author: Hnyková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: kadlec, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis analyses marketing strategy of international company Groupe SEB that operates on the market of small domestic appliances and cookware. The company strategically manages portfolio of several international and regional brands. In my work I speak about the theoretical background of the international marketing principles and focus on the analysis of the marketing strategy of each brand with concrete examples and comparison.
Keywords: marketing strategy; brand management; international marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 3. 2009
Date of submission: 1. 9. 2009
Date of defense: 15. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19381/podrobnosti

Files for download

    Last update: