marketing mix focused on senior

Thesis title: Marketingový mix výrobku určeného pro seniory
Author: Preisová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Borovička , Ivo
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je postihnout segment/y seniorů jako výhodný potenciální trh pro firmy, který se bude v budoucnu rozrůstat. Zároveň také ukázat nejvhodnější nástroje pro oslovení tohoto segmentu. V první části diplomové práce popisuji marketing, segmentaci trhu a marketingový mix v obecné a teoretické rovině. Ve druhé polovině se již zabývám strukturou populace, demografickými údaji konkretizovanými na seniory, predikcí vývoje populace a sociálně ekonomickými údaji o seniorech. Závěr práce je věnován porovnání vhodných a nevhodných marketingových nástrojů.
Keywords: segmentace trhu; cílený marketing; marketingové nástroje; senioři; marketingový mix
Thesis title: marketing mix focused on senior
Author: Preisová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Borovička , Ivo
Thesis language: Česky
Abstract:
Main goal of diploma thesis is to show senior segment as potencial lucrative market
Keywords: marketing segmentation; target marketing; marketing instruments; marketing mix; product

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2009
Date of submission: 24. 8. 2009
Date of defense: 9. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21145/podrobnosti

Files for download

    Last update: