Sport's sponsorship as the marketing tool of the firm's communication mix

Thesis title: Sportovní sponzoring jako marketingový nástroj komunikačního mixu firmy
Author: Kiss, Petr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Pavel
Opponents: Lomská, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem diplomové práce je analýza účinnosti sportovního sponzoringu jako jednoho z marketingových nástrojů komunikačního mixu firmy DEKTRADE, a. s., která je hlavním sponzorem cyklistického týmu. K lepšímu objasnění pojmu a funkcí sponzoringu sportu práce nejprve nahlíží na sport jako marketingové odvětví, definuje sponzoring z ekonomického a právního hlediska, mapuje jeho vývoj, představuje možnosti využití v oblasti sportu, určuje jeho roli v komunikačním mixu firmy a představuje možnosti měření efektivnosti investic vložených do sponzoringu sportu. V práci jsou realizovány metody hodnocení účinnosti sponzoringu, konkrétně výzkum odezvy sponzoringu, známost značky a monitoring médií. Závěr práce přináší doporučení pro zlepšení stávající situace.
Keywords: sport; marketing; efektivnost; sponzoring; komunikační mix
Thesis title: Sport's sponsorship as the marketing tool of the firm's communication mix
Author: Kiss, Petr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Pavel
Opponents: Lomská, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The main subject of my diploma work is the analysis of the sport's sponzorship effectivity as one of the implement of the firm's communication mixt. This is made for the firm DEKTRADE inc., which is the main sponsor of the cycling team. For better illustration of the sponzorship's function in sports the work is firstly focusing on sports as a marketing branch, then defines sponzorship from the economic and law points of view, maps out its development, shows the possibilities in using it in the field of sports, determines its position in the communication mix of the firm and introduces the possibility for measuring the effectiveness of the capital investments putting in sport's sponzorship. There are also methods of the sponzorship's efficiency assessments in the dissertation. Concretely the survey of the sponzorship's response, general knowledge of the mark and media monitoring. At the conclusion of this work is the reccomendation for improving of the existing situation.
Keywords: sponsorship; communication mix; marketing; efficiency; sport

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 12. 2007
Date of submission: 24. 4. 2009
Date of defense: 2. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20307/podrobnosti

Files for download

    Last update: