The role of in-store promotion in the launch of Nescafé Dolce Gusto brand in the Czech market

Thesis title: Význam in-store promotion při zavedení značky Nescafé Dolce Gusto na český trh
Author: Skalická, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Juhász, Juraj
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma "Význam in-store promotion při zavedení značky Nescafé Dolce Gusto na český trh" se zabývá rolí ochutnávek jako jednoho ze stěžejních nástrojů celého launche. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část vychází z oblasti marketingového mixu a zaměřuje se na komerční komunikace se všemi jejich nástroji, s důrazem na podporu prodeje a in-store promotion. Zabývá se také teorií značky. Praktická část nejprve seznamuje čtenáře se značkou Nescafé Dolce Gusto a trhem kávy vůbec, poté analyzuje jednotlivé nástroje launche včetně in-store promotion. Součástí práce je i vlastní dotazníkové šetření, které dává podklad pro zhodnocení stávající strategie ve smyslu postavení in-store promotion při launchi značky Nescafé Dolce Gusto. Závěrem práce je doporučení do budoucna.
Keywords: značka; in-store promotion; podpore prodeje; marketingové a komerční komunikace
Thesis title: The role of in-store promotion in the launch of Nescafé Dolce Gusto brand in the Czech market
Author: Skalická, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Juhász, Juraj
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis "The role of in-store promotion in the launch of Nescafé Dolce Gusto brand in the Czech market" analyses the importance of in-store tasting as one of the fundamental tool of the whole launch. The thesis is divided into two parts -- theoretical and practical. The theoretical part results from the area of marketing mix and focuses on commercial communications with all their tools and emphasizes the sales and in-store promotion. The thesis also deals with a brand theory. Firstly, the practical part considers the Nescafé Dolce Gusto brand and the coffee market and then it analyses particular means of the launch, included the in-store promotion. The thesis also contains own questionnaire research which gives a basis for the evaluation of current strategy with in-store promotion as one of the fundamental tool of the launch of the Nescafé Dolce Gusto brand. The thesis is ended by recommendations for future.
Keywords: brand; marketing and commercial communications; sales promotion; in-store promotion

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 4. 2009
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 10. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20242/podrobnosti

Files for download

    Last update: