The assessment of merchandising of two chosen shopping units

Thesis title: Posouzení merchandisingu dvou vybraných obchodních jednotek
Author: Kleinová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá merchandisingovou strategií prodejen Billa a Penny Market. Hlavním přínosem práce je ucelený pohled na merchandising a tvorbu nákupní atmosféry, což jsou účinné nástroje, jak mohou obchodní jednotky soupeřit o zákazníka. V první části práce jsou stanovena teoretická východiska merchandisingu, která jsou dále použita v praktické části. Celkové posouzení je provedeno metodou komparace, kde jednotlivá kritéria mají přidělenou váhu. Výsledek je dán součtem součinů těchto vah a bodů přidělených hodnoceným faktorům. Práce také obsahuje návrhy, jak zlepšit současnou merchandisingovou strategii těchto obchodních jednotek.
Keywords: Penny Market; Plus; nákupní atmosféra; merchandising; Billa; prezentace sortimentu
Thesis title: The assessment of merchandising of two chosen shopping units
Author: Kleinová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on merchandising strategy of shops Billa and Penny Market. The main benefit of this project is comprehensive picture of merchandising and creating a shopping atmosphere, which are effective instruments, how could shopping units compete for customer. In the first part of thesis, there are set up theoretical data about merchandising, which are further used in practical part. Overall assessment is made up by a comparative method, where individual criteria have assigned importance. The result is made of sum of weighted points, which the individual criteria gained. The thesis also contains suggestions how to improve present merchandising strategy of those shopping units.
Keywords: merchandising; Plus; Penny Market; Billa; shopping atmosphere; presentation of assortment

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 3. 2009
Date of submission: 31. 5. 2009
Date of defense: 16. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20149/podrobnosti

Files for download

    Last update: