FRANCHISING FROM MICROECONOMIC AND MACROECONOMIC PERSPECTIVE AND ANALYSIS OF THE POTENTIAL AND BENEFITS IN THE CZECH REPUBLIC

Thesis title: FRANCHISING Z MIKROEKONOMICKéHO A MAKROEKONOMICKéHO HĽADISKA A ANALýZA POTENCIÁLU A VýHOD V ČESKEJ REPUBLIKE
Author: Hodáková, Ľubica
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Munzi, Tomáš
Opponents: Vostrovská, Zdenka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom bakalárskej práce bolo skromne prispieť k objasneniu fenoménu franchisingového podnikania z ekonomického hľadiska. Práca sa v teoretickej časti zamerala na objasnenie bazálnych pojmov franchisingu, krátku historickú analýzu franchisingu ako podnikateľskej a distribučnej metódy a následne na samotnú analýzu ekonomických aspektov franchisingu, pričom conditio sine qua makroekonomickej analýzy franchisingu bola analýza mikroekonomických aspektov franchisingu. Jedným z teoretických cieľov práce bolo vyjasniť vzťah franchisingu k iným distribučným modelom. Franchising je zaujímavým fenoménom i z právneho hľadiska a to z dôvodu, že franchisingová zmlva nie je osobitným zmluvným typom upraveným v obchodnom zákonníku, rozsah práce však nedovoľoval hlbšie analyzovať právne aspekty franchisingu a ich prípadný ekonomický dosah. V praktickej časti bolo cieľom práce objasniť pozitívny vplyv franchisingu na fenomén credit-crunch, na rozvoj malého a stredného podnikania a na rozvoj malých miest v súvislosti s tzv. "agency theory" a ďalšími vybranými aspektmi. Práca sa rovnako pokúsila prezumovať ďalší ekonomický vývoj franchisingu aj s ohľadom na prebiehajúcu svetovú finančnú krízu.
Keywords: malé a stredné podnikanie; franchising; credit-crunch
Thesis title: FRANCHISING Z MIKROEKONOMICKÉHO A MAKROEKONOMICKÉHO HLEDISKA A ANALÝZA POTENCIÁLU A VÝHOD V ČESKÉ REBIBLICE
Author: Hodáková, Ľubica
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Munzi, Tomáš
Opponents: Vostrovská, Zdenka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem bakalářské práce bylo skromně prispět k objasnění fenoménu franchisingového podnikání z ekonomického hlediska. Práce se v teoretické části zaměrila na objasnění banálních pojmů franchisingu, krátkou historickou analýzu franchisingu jako podnikatelské a distribuční metody a následně na samotnou analýzu ekonomických aspektů franchisingu, pričemž conditio sine qua makroekonomické analýzy franchisingu byla analýza mikroekonomických aspektů franchisingu. Jedním z teoretických cílů práce bylo vyjasnit vztah franchisingu k jiným distribučným modelům. Franchising je zajímavým fenoménem i z právního hlediska a to z důvodu, že franchisingová smlouva není osobitným smluvním typem upraveným v obchodním zákoníku, rozsah práce však nedovoloval hlouběji analyzovat právní aspekty franchisingu a jejich případný ekonomický dosah. V praktické části bylo cílem práce objasnit pozitivní vliv franchisingu na fenomén credit-crunch, na rozvoj malého a středního podnikání a na rozvoj malých měst v souvislosti s tzv. agency theory a dalšími vybranými aspekty. Práce sa rovněž pokusila přezumovat další ekonomický vývoj franchisingu i s ohledem na probíhající světovou finanční krizi.
Keywords: franchising; malé a střední podnikání; credit-crunch
Thesis title: FRANCHISING FROM MICROECONOMIC AND MACROECONOMIC PERSPECTIVE AND ANALYSIS OF THE POTENTIAL AND BENEFITS IN THE CZECH REPUBLIC
Author: Hodáková, Ľubica
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Munzi, Tomáš
Opponents: Vostrovská, Zdenka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of the work was to analyze franchising from economic point of view. The content of theoretical part of the work is basic franchising terminology, historical analysis of franchising as the distribution model and entrepreneur method and subsequently the work is focused on micro economical and macro economical analysis of franchising. One of the theoretical aims of the work was to clarify relationship of franchising and others distribution models. Franchising is interesting issue from legal point of view as well, because franchising contract is not contained in commercial code as a special contractual type. Analysis of legal aspects of franchising was limited by the scope of the work. In practical part of the work was the aim to express positive effects of franchising on credit-crunch, development of small and medium-scale enterprises and development of municipalities in connection with "agency theory" and other aspects. The work presumes future development of franchising with respect to actual global financial crisis.
Keywords: credit-crunch; small and medium enterprise; franchising

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Národní hospodářství
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Institutional Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 3. 2009
Date of submission: 28. 6. 2009
Date of defense: 22. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20096/podrobnosti

Files for download

    Last update: