Creation of marketing strategy of 1. VOX, a. s

Thesis title: Tvorba marketingové strategie 1.Vox,a.s
Author: Pavel, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Zeithaml, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce byla vypracována na téma tvorby marketingové strategie vzdělávací společnosti 1. VOX, a. s., která řadu let působí na trhu vzdělávaní dospělých. Hlavním cílem práce je analyzovat současnou situaci, ve které se společnost nachází, poté formulovat návrh optimální marketingové strategie, jež by byla v souladu s firemními cíli. První část diplomové práce je věnována teoretickému rámci - procesu vzniku marketingové strategie a deskripci použitých analýz -- analýze obecného i oborového vnějšího okolí společnosti, vnitrofiremní analýze, Porterově modelu konkurenčního prostředí a struktuře SWOT analýzy. V metodologické části jsou popsány metody sběru a zpracování dat z provedených výzkumů. V praktické části se autor věnuje popisu činnosti společnosti 1. VOX, a. s. a důkladnému rozboru jejího vnitřního i vnějšího okolí. Na základě provedených analýz autor formuluje konkrétní marketingovou strategii včetně návrhů na odstranění zjištěných nedostatků a doporučení konkrétních zlepšení.
Keywords: vzdělávání; strategie; marketing; analýza; marketingová strategie; marketingový mix; komunikace
Thesis title: Creation of marketing strategy of 1. VOX, a. s
Author: Pavel, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Zeithaml, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis is focused on creation of marketing strategy of educational company 1. VOX, a. s. that is active a couple years in the adult education market. The main goal of the thesis is to analyze the company's current situation, then formulate a proposal for an optimal marketing strategy, which would be consistent with company objectives. The first part of the thesis is devoted to the theoretical framework - the process of marketing strategy and description of analyses used - the general and occupational external surroundings analysis, internal analysis, Porter's five forces model and SWOT analysis. The methodology part describes the methods of collecting and processing data from surveys conducted. In the practical part the author deals with the description of 1. VOX, a. s. activities and thorough analysis of internal and external environment. On the basis of these analyses the author formulates a specific marketing strategy, including proposals of deficiencies elimination and recommandations of potencial improvements.
Keywords: marketing mix; communication; education; strategy; marketing; analysis; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 3. 2009
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 10. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20015/podrobnosti

Files for download

    Last update: