Marketing Strategy for Brand VOIVO

Thesis title: Marketingová strategie pro značku VOIVO
Author: Hlavsová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Pauliová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Po teoretickém úvodu do problému je představena značka VOIVO,její charakteristika, ujasnění vize a mise. Ve třetí kapitole je provedena situační analýza, která zahrnuje analýzu makrookolí, mikrookolí i vnitřního prostředí. Všechny tyto faktory jsou pak sjednoceny ve SWOT analýze. Ze situační analýzy vychází následující kapitola, která se týká stanovení marketingových cílů pro značku VOIVO, ze kterých pak vychází navržená marketingová strategie, která je rozčleněnana dle nástrojů marketingového mixu. Celá práce je zakončena shrnutím a doporučením pro marketingovou strategii značky.
Keywords: situační analýza; marketingový plán; marketingová strategie
Thesis title: Marketing Strategy for Brand VOIVO
Author: Hlavsová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Pauliová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The brand VOIVO is introduced after theoretical introduction to the problem. There are introduced its characteristics, mission and vision. In third chapter, there is composed situation analysis, which summarizes makro-surround, mikro-surround and internal environment. All these factors are integrated in SWOT analysis. Next chapter arises from the situation analysis. This chapter deals with prescription of marketing targets for brand VOIVO, from which is proposed marketing strategy arises. This strategy is divided according to tools of marketing mix. Whole essay is concluded by summary and recommendation pro marketing strategy of the brand.
Keywords: marketing plan; marketing strategy; situation analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 3. 2009
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 10. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19983/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
    Last update: