New trends in commercial communications, with focus on on-line communications

Thesis title: Nové trendy v komerčních komunikacích se zaměřením na on-line komunikaci
Author: Maršálková, Hana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Hrnčíriková, Katarína
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce popisuje aktuální situaci i vývojové trendy v oblasti komerčních komunikací,speciálně v on-line komunikaci. Autorka vystihuje současnou situaci na reklamním trhu a věnuje se rovněž vývojovým trendům ve spotřebě a investicích do jednotlivých médií. Následně je poskytnut prostor novým médiím a jejich formám, a to zejména médiu, do kterého se postupně veškerá další média integrují: tedy internetu. Ve své praktické části práce analyzuje vybranou on-line komunikační kampaň, na základě které přináší soubor zobecněných praktických doporučení, kterých by měla dbát každá úspěšná on-line komunikační kampaň.
Keywords: on-line komunikace; komerční komunikace; nové trendy; nová média
Thesis title: New trends in commercial communications, with focus on on-line communications
Author: Maršálková, Hana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Hrnčíriková, Katarína
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis describes the actual situation and development trends in a field of commercial communications, especially in on-line communication. Author characterizes the actual situation on promotional market and describes also the development trends in media consumption and investment. Then there is a space for the new media and their forms, especially for internet, which is becoming an integrating medium for the other media. In a practical section the thesis analyses a chosen on-line communication campaign, on the basis of which it provides collection of generalized practical reccomendation, which every successfull on-line communication campaign should respect.
Keywords: commercial communication; new media; new trends; on-line communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 3. 2009
Date of submission: 20. 6. 2009
Date of defense: 16. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19982/podrobnosti

Files for download

    Last update: