Ministry of Transport communication campaign "Nemyslíš, zaplatíš" analysis

Thesis title: Analýza komunikační kampaně ministerstva dopravy "Nemyslíš,zaplatíš"
Author: Bártlová, Jitka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma - Analýza komunikační kampaně ministerstva dopravy "Nemyslíš, zaplatíš" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se týká marketingových a komerčních komunikací, dále sociálního marketingu a měření efektivnosti komunikačních kampaní. Praktická část se zabývá nejprve BESIPem a statistikami nehodovosti na českých silnicích, dále je provedena analýza kampaně "Nemyslíš, zaplatíš" (představení, komunikační strategie). Součástí práce je vlastní dotazníkové šetření s cílem zjistit účinnost kampaně a povědomí o ní. Na závěr je kampaň celkově zhodnocena a doplněna o doporučení.
Keywords: sociální marketing; komunikační strategie; efektivnost komunikační kampaně
Thesis title: Ministry of Transport communication campaign "Nemyslíš, zaplatíš" analysis
Author: Bártlová, Jitka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis - Ministry of Transport communication campaign "Nemyslíš, zaplatíš" analysis - is divided into two parts - theoretical and practical. Theoretical part is concerned in marketing and commercial communication, social marketing and evaluation of communication campaign effectiveness. Practical part refers to BESIP, czech accident statistics and communication campaign "Nemyslíš, zaplatíš" analysis (introduction, communication strategy). Thesis also contains research concerning campaign effectiveness and awareness. Overall campaign evaluation is made at the end of thesis and completed with reccomendation for the future.
Keywords: communication strategy; communication campaign effectiveness; social marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 3. 2009
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 10. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19981/podrobnosti

Files for download

    Last update: