Brand Building of Career Days on the Czech Market

Thesis title: Budování značky Career Days na českém trhu
Author: Boskovičová, Alexandra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Malý, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá analýzou strategie značky Career Days. Career Days jsou obdobou veletrhu pracovních příležitostí pro studenty a absolventy vysokých škol. Jsou každoročně pořádány mezinárodní neziskovou studentskou organizací AIESEC. Cílem bakalářské práce je popsat a zhodnotit postavení značky na českém trhu a doporučit změny, které by pomohly zvýšit její povědomí. V úvodu práce se věnuji popisu organizace AIESEC, její struktuře a fungování. Další část představuje samotný projekt Career Days, jeho koncept a podstatu. Důkladné analýze strategie značky se věnuji v hlavní části své práce. Popisuji zde celý průběh a fungování propagace projektu. V závěru navrhuji zlepšení, které by vedly k posílení značky Career Days.
Keywords: AIESEC; Budování značky; Career Days
Thesis title: Brand Building of Career Days on the Czech Market
Author: Boskovičová, Alexandra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Malý, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The paper is analyzing the strategy of the brand Career Days. Career Days, similar to job fairs, offer university students and graduates work opportunities. Annually, they are hold by the international non-profit student organization AIESEC. The aim of the bachelor thesis is to describe and evaluate the position of this brand on the Czech market and suggest changes which would help increasing its awareness. In the introduction, I am addressing to the organization AIESEC, describing its structure and operation. The next part is presenting the project Career Days itself, the concept and essence. The thorough analysis of the brand strategy represents the main body of my thesis. I am describing the whole process and operation of the project's promotion. In the summary, I am suggesting improvements, which would lead to a reinforcement of Career Days as a brand.
Keywords: Career Days; AIESEC; Brand Building

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 3. 2009
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 29. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19832/podrobnosti

Files for download

    Last update: