Apple on Campuse in the Czech Republic - strategy and law framework

Thesis title: Apple on Campus v ČR - strategie a pravní rámec
Author: Bernátek, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Spirit, Michal
Opponents: Otčenáš, Pavol
Thesis language: Česky
Abstract:
Z dotazníků vyplývá, že je potřeba hledat nové uživatele počítačů Mac zejména mezi nově přijatými studenty na Vysokou školu ekonomickou v období začátku zimního semestru, tedy září až listopad. Potom s dlouhodobějším zaměřením na studenty, kterým dosluhuje současný notebook "kolem třetího až čtvrtého roku používání". U těchto se dá předpokládat, že ocení případné výhody platformy Mac. Pro první skupinu, tedy nováčků, ale i pro ostatní je podle mého prioritní přítomnost Back to School programu (tak jak je popsán výše, tedy iPod k počítači zdarma), který by měl být bezpodmínečně spuštěn i u nás. Velký potenciál vidím u současných uživatelů iPod nebo iPhone zařízení, myslím, že kampaň stylu např. "jednoduchost v užívání a design tvého iPodu i v tvém počítači" by mohlo mít úspěch. Stejně tak i připravovaný balíček studentského konta od Komerční banky s notebookem Apple na splátky by mohl být atraktivní volbou pro studenty, které odrazuje cena produktu. Samozřejmě záleží na podmínkách, zejména výši splátek.
Keywords: iKnow; Apple; IT ve školství; Marketing; Strategie; Mac
Thesis title: Apple on Campuse in the Czech Republic - strategy and law framework
Author: Bernátek, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Spirit, Michal
Opponents: Otčenáš, Pavol
Thesis language: Česky
Abstract:
The Survey implicates that all the retail activities should look for new Mac users among freshmen students of University of Economics, Prague. Long-term attention should be aimed at students who have been using their notebooks for more than 3 years. I assume that these can appreciate the advantages of Mac. Regarding the freshmen students, there should be Back to School program running (as it was described earlier). Highly potential customer are current iPhone and iPod users, campaign like "user-friendly experience of your iPod in your computer" could work. Also upcoming program of Komercni banka, which will offer Macbook for monthly payments for students, is highly anticipated. This will certainly encourage students, for which the high price is main problem, to get a Mac. All depend how terms of this program will be set (etc. height of monthly payment).
Keywords: Apple; Markting; Strategy; IT in Education; iKnow; Mac

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Business and European Law

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 3. 2009
Date of submission: 30. 5. 2009
Date of defense: 25. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19779/podrobnosti

Files for download

    Last update: