Advertisement and ethics

Thesis title: Etika v reklamě
Author: Routová, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Filipová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
V této diplomové práci se zaobírám vztahem reklamy a etiky. Ačkoli si mnozí myslí, že v reklamě je možné vše, není tomu tak. Reklama je regulována jak zákony, tak i mimoprávními orgány, Radou pro reklamu. Ta však může pouze doporučit stažení reklamy. Experti na mediální scénu uvádí, že mediální trh je takový jaký ho chtějí spotřebitelé mít. Neozve-li se tedy ženské hnutí proti reklamě zaměřené proti ženám, pak se dá říci, že reklama je pro daný trh etická. Jak vidno etika je velice křehký pojem a co je etické pro jednoho, druhému již přijde jako nevhodné. Jako příloha je vložen Kodex reklamy.
Keywords: reklama; právo; etika
Thesis title: Advertisement and ethics
Author: Routová, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Filipová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the relationship between advertisement and ethics. Many people think that anything is possible in the advertisements, this, however, is not true. The area is restricted both by the law and by the non-legal institutions, e.g. A Czech initiative of advertising agencies, media and advertisers - "Rada pro reklamu" - Advertisement council. This council might recommend advertisement's cancellation. The media scene experts claim that the media market reflects the consumers' wishes. Thus, in the absence of protests against an "anti-women" advertisement, the advertisement might be considered ethical for the particular market. As we can see, the ethics is a very delicate term and what one perceives as ethical, might be considered unethical by anybody else.
Keywords: law; ethics; advertisement

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 3. 2006
Date of submission: 20. 6. 2009
Date of defense: 10. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19776/podrobnosti

Files for download

    Last update: