Organisation culture of IKEA

Thesis title: Firemní kultura IKEA
Author: Macejová, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Voříšková, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá firemní kulturou IKEA, která zaujímá významné postavení na českém trhu s nábytkem. První kapitola vysvětluje vliv kulturních odlišností na organizaci firmy a uvádí typy mezinárodních firem. Druhá část představuje základní informace o společnosti IKEA a popisuje její vizi, hodnoty, vztahy s veřejností a společenskou odpovědnost.
Keywords: profesní etiketa; švédská kultura; IKEA; podniková kultura; firemní kultura
Thesis title: Organisation culture of IKEA
Author: Macejová, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Voříšková, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on the organisation culture of IKEA, which takes significant share of the Czech furniture market. The first chapter explains effect of cultural differencies on enterprise organisations and introduces types of international companies. Second chapter presents basic information on IKEA company and describes its vision, values, public relations and social responsibility.
Keywords: professional etiquette; Swedish culture; corporate culture; organisation culture; IKEA

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 3. 2009
Date of submission: 15. 6. 2009
Date of defense: 30. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19475/podrobnosti

Files for download

    Last update: