The analysis of consumer behaviour and buying terms in the town of Kutná Hora

Thesis title: Analýza nákupního chování a nákupních podmínek ve městě Kutná Hora
Author: Šťastná, Věra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Turnerová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářské práce analyzuje nákupní chování a nákupní podmínky ve městě Kutná Hora. Práce se zabývá situací v maloobchodu v oblasti potravin. V údovu je představeno téma práce, stanoven cíl a hypotézy práce. V první kapitole je charakterizováno město Kutná Hora a jeho okolí. Následuje popis obchodní vybavenosti města, větší maloobchodní jednotky jsou blíže představeny. Ve třetí kapitole jsou prezentovány výsledky uskutečněného dotazníkového šetření. V závěru jsou výstupy šetření shrnuty a analyzovány, zároveň jsou zhodnoceny stanovené hypotézy.
Keywords: obchodní vybavenost; dotazník; nákupní chování
Thesis title: The analysis of consumer behaviour and buying terms in the town of Kutná Hora
Author: Šťastná, Věra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Turnerová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis analyses consumer behaviour and buying terms in the town of Kutná Hora. The thesis deals with the situation in retail in the area of groceries. In the introduction the theme of the thesis is presented, the aim of the thesis is determined and the hypotheses are set. The town of Kutná Hora and its surroundings are characterised in the first chapter. The description of commercial facilities in the town follows then. Retail units of larger size are presented more closely. In the third chapter the results of the realized questionnaire are interpreted. The outputs of the questionnaire are summarized and analysed in the conclusion and the set hypotheses are evaluated at the same time.
Keywords: questionnaire; buying terms; consumer behaviour

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 3. 2009
Date of submission: 10. 5. 2009
Date of defense: 17. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19365/podrobnosti

Files for download

    Last update: