The negative advertisement and its impact on target groups

Thesis title: Negatívna reklama a jej účinky na cieľové skupiny
Author: Poništová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Moja bakalárska práca pojednáva o reklame založenej na negatívnych emóciách, ktoré sú v drvivej väčšine kontroverzné a vyvolávajú v recipientovi pocit strachu.V práci som sa snažila oboznámiť čitateľa so základnými termínmi, ktoré sa spájajú s tvorbou reklamy. Ďalej som sa sústredila na pravidlá tvorenia dobrej propagácie a venovala som sa niektorým zaujímavým pojmom z tejto problematiky, ako je psychológia reklamy.V poslednej kapitole som rozobrala a zanalyzovala niekoľko televíznych spotov a reklám, ktoré boli buď založené na negatívnych emóciách, alebo tieto negatívne emócie nechtiac v recipientovi vyvolali.
Keywords: Analýza negatívnych reklám; Zásady tvorby dobrej reklamy; Marketingové nástroje
Thesis title: Negativní reklama a její účinky na cílové skupiny
Author: Poništová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
V mé bakalářské práci jsem se věnovala reklamně založené na negativních emocích. Prostřednictvím mé práce jsem se snažila obeznámit čitatele se základními termíny, které jsou spjaté s tvorbou reklamy. Poté jsem se soustředila na pravidla tvorby dobré propagace a věnovala jsem se i některým pojmům z této problematiky, jako je například psychologie reklamy. V poslední kapitole jsem zanalyzovala některé televizní spoty, nebo jiné formy propagace, které buď byly založené na negativních emocích, nebo tyto emoce vyvolávali v recipientovi omylem.
Keywords: Analýza vybraných reklamních kampaní na základě negativních emocí. Doporučení do budoucna.; Marketingové a komerční komunikace. Reklama jako forma komerčních komunikací.; Zásady dobré reklamy
Thesis title: The negative advertisement and its impact on target groups
Author: Poništová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of my thesis is to analyze some advertisements based on negative emotion and to familiarize the reader with the fundamental consepts in regard to advertisement. I also tried to describe the basic principles how to make the good and effective advertisement Moreover I concentrated on some key-factors of advertisement analysis such as the psychology of advertisement. The last capture of my thesis discusses some concrete forms of propagation, which either evocate the negative emotions on purpose or cause these negative feelings by mistake.
Keywords: The basic principles how to make the good and effective advertisement; Psychology of advertisement; The negative advertisement

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 3. 2009
Date of submission: 5. 6. 2009
Date of defense: 18. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19344/podrobnosti

Files for download

    Last update: