Commercial and cultural distinctiveness of Nicaragua

Thesis title: Obchodné a kultúrne zvláštnosti Nicaraguy
Author: Kožárová, Katarína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Laschoberová, Libuše
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Nikaragujský trh je jedným z mála, kde sa ešte doteraz európske firmy nezačali etablovať. Na to, aby sa tak mohlo stať, aby bol obchodník schopný správne postupovať pri vyjednávaní s inou kultúrou, musí disponovať informáciami o ich kultúre a jej špecifikách. Práve tieto dôležité vedomosti nadobudne po prečítaní tejto práce. Text je rozdelený do troch hlavných celkov -- základné údaje, kde sa dozviete geografické aj demografické údaje, kultúrne zvláštnosti popisujú základné rysy nikaragujskej kultúry a v časti obchodné zvláštnosti sú aplikované základné geografické a kultúrne rysy na spôsob obchodovania v tejto latinskoamerickej krajine.
Keywords: obchod; kultúra ; Nikaragua
Thesis title: Obchodní a kulturní zvláštnosti Nicaraguy
Author: Kožárová, Katarína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Laschoberová, Libuše
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Nikaragujský trh je jedním z mála, na který dosud evropské firmy zcela nepronikly. Na to, aby k tomu mohlo dojít a obchodník byl schopný správně postupovat při vyjednávání s jinou kulturou, musí disponovat informacemi o dané kultuře a jejích specifikách. Právě tyto důležité vědomosti získá po přečtení této práce. Text je rozdělen do třech hlavních celků -- základní údaje, kde se dozvíte geografické i demografické údaje, kulturní zvláštnosti popisují základní rysy nikaragujské kultury a v části obchodní zvláštnosti jsou aplikované základní geografické a kulturní rysy na způsob obchodování v této latinskoamerické zemi.
Keywords: Nicaragua; obchod; kultura
Thesis title: Commercial and cultural distinctiveness of Nicaragua
Author: Kožárová, Katarína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Laschoberová, Libuše
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Nicaragua is one of the last countries without any intervention of European business. To enable the entrance to this market, to make the procedure of entrance correctly, the entrepreneur has to know how to deal with different culture and has to have the information about the culture and its specifics. After reading this thesis he will be well prepared. The text of the thesis is divided into three main parts -- basic data, where are mentioned basic geographic and demographic specifications, cultural distinctiveness describing basic features of Nicaraguan culture and in the third part dedicated to commercial distinctiveness where basic geographic and cultural features are applied on the way how to do a business in this Latin American country.
Keywords: commerce; Nicaragua; culture

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 3. 2009
Date of submission: 20. 6. 2009
Date of defense: 30. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19323/podrobnosti

Files for download

    Last update: