Chinese retail market

Thesis title: Vstup retailingové firmy na čínský trh
Author: Šlégl, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce na téma "Vstup retailingové firmy na čínský trh" je popsání čínského retailingového trhu v širších souvislostech, a to včetně obsáhlého popisu Číny jako takové. Čínská lidová republika (dále pouze Čína) je nejlidnatější zemí světa. Retailingové řetězce jí proto čím dál tím více sledují kvůli možnému vstupu na tamní trh, který bude za několik desetiletí významnější než americký. Z tohoto důvodu chci v této diplomové práci popsat kompletní vývoj Číny od roku 1949 ve všech ekonomických oblastech, protože Čína je natolik obrovský a unikátní trh, že je ho potřeba pochopit komplexně. Diplomová práce je rozdělena na část o Číně a část o tamním retailingovém trhu. Část o Číně obsahuje geografický a historický popis, ale také popis reforem, analýzu HDP, mezinárodního obchodu nebo zahraničních investic. Naopak v části o retalingovém trhu je popsána jeho velikost, vývoj v čase ale také nejčastější formáty na trhu včetně největších hráčů. Toto je následováno analýzou amerického retailera Wal-Martu a francouzského Carrefouru na tamním trhu, kteří mají k čínskému trhu odlišný přístup.
Keywords: Retail v Číně; Carrefour; Wal-Mart
Thesis title: Chinese retail market
Author: Šlégl, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This paper outlines the development of the Chinese economy and is focused on the retail market. It was conducted between January 1st and May 24th, 2009. It begins with general information about China. This is followed by an analysis of the first reforms, and demographics. Subsequently, it elaborates on the current situation in China and this is followed by detail analysis of Chinese retail market with an example of Wal-Mart nad Carrefour.Finally, the conclusions and recommendations are provided.
Keywords: China; retail; Wal-Mart

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 1. 2009
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 29. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19205/podrobnosti

Files for download

    Last update: