Marketing communications in introducing a new product

Thesis title: Marketingová komunikace při zavádění nového výrobku na trh
Author: Žďárská, Lada
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kališová, Libuše
Opponents: Jelínková, Radka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo přiblížit proces uvedení na trh a marketingovou komunikaci nové barvy na vlasy Casting Creme Gloss od L'Oéal Paris. Při uvedení novinky byla rozhodující správná kombinace marketingových nástrojů, obzvláště pak použitý komunikační mix, který byl podrobně analyzován a v závěrečné části zhodnocen.
Keywords: Marketingový mix; Komunikační mix; Marketingová komunikace; Inovace
Thesis title: Marketing communications in introducing a new product
Author: Žďárská, Lada
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kališová, Libuše
Opponents: Jelínková, Radka
Thesis language: Česky
Abstract:
Aim of this thesis was to describe the process of introducing the new product and marketing communications of new haircolor Casting Creme Gloss from L'Oéal Paris. The right combination of marketing tools was crucial with introducing new product, especially communication mix that was thoroughly analyzed and evaluated.
Keywords: Marketing mix; Marketing communications; Communication mix; Innovation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2009
Date of submission: 10. 5. 2009
Date of defense: 9. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19190/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
    Last update: