Research of the image of L'Oréal in the segment of students in Belgium

Thesis title: Výskum image značky L'Oréal v segmente študentov v Belgicku
Author: Berčíková, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce je rozdelená na teoretickú a metodologickú časť. Hneď v úvode je definovaný koncept firemnej značky, jej dôležitosť ako nehmotného aktíva, metódy merania jej hodnoty a proces strategického riadenia značky. Ďalšia časť zase približuje históriu firmy L'Oréal a vysvetľuje základné kroky výskumu. Ten sa sústreďuje na to, čo je pre študentov posledných ročníkov vysokých škôl smerodajné v rámci pracovných podmienok a psychologických charakteristík firmy. Po upresnení svojich vlastných preferencií subjektívne hodnotia výkonnosť firmy L'Oréal v týchto atribútoch.
Keywords: identita značky; hodnota značky; úloha značky v marketingu
Thesis title: Výzkum image značky L´Oréal v segmentu studentů v Belgii
Author: Berčíková, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a metodologickou část. V úvodu je definovaný koncept značky firmy, její důležitost jako nehmotného aktiva, metody měření a proces strategického řízení značky. V další části je přibližována historie společnosti L'Oréal a vysvětlovány základní kroky výzkumu, který se soustřeďuje na to, co je pro studenty posledních ročníků vysokých škol směrodatné v rámci pracovních podmínek a psychologických charakteristik firmy. Po upřesnění jejich vlastních preferencí subjektivně hodnotí výkonnost společnosti L'Oréal v těchto atributech.
Keywords: identita značky; role značky v marketingu; hodnota značky
Thesis title: Research of the image of L'Oréal in the segment of students in Belgium
Author: Berčíková, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This paper is divided into theoretical and methodological part. First part defines the concept of the company brand, its role as a non-tangible asset, its value and methods of measurement and the process of strategic management of the brand value. Second part discusses the history of the L'Oréal Group, explains the main steps of the research. It focuses on student's perception of the importance of job conditions and psychological traits in a company as well as evaluation of L'Oréal's performance on these aspects.
Keywords: role of the brand in marketing; identity of a brand; brand value

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2009
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 10. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19182/podrobnosti

Files for download

    Last update: