Internet marketing and its use on the social web

Thesis title: Internetový marketing a jeho využitie na sociálnych sieťach
Author: Slavkovský, Matúš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto práce je zamerať sa na využívanie internetového marketingu na sociálnych sieťach a na základe dotazníka zistiť, či je internetová reklama na týchto sociálnych sieťach dostatočne vnímaná a aká je návštevnosť týchto sietí. Práca je rozdelená do troch častí. V prvej sa venujem marketingovému mixu na internete a internetovej reklame. Druhá časť sa zaoberá vybranými sociálnymi sieťami. Tretia časť sa zameriava na rozbor mnou zostaveného dotazníka.
Keywords: Facebook; sociálna sieť; internetový marketing; marketingový mix; banner
Thesis title: Internetový marketing a jeho využitie na sociálnych sietiach
Author: Slavkovský, Matúš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této práce je zaměřit se na využívaní internetového marketingu na sociálních sítích a na základě dotazníku zjistit, jestli je internetová reklama na těchto sociálních sítích dostatečně vnímána a jaká je návštěvnost těchto sítí. Práce je rozdělena do tří částí. V první se věnuji marketingovému mixu na internetu a internetové reklamě. Druhá část se zabývá vybranými sociálními sítěmi. Třetí část se zaměřuje na rozbor mnou sestaveného dotazníku.
Keywords: sociální síť; internetový marketing; marketingový mix; banner; Facebook
Thesis title: Internet marketing and its use on the social web
Author: Slavkovský, Matúš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main objective of this thesis is to focus on the exploitation of Internet marketing on the social web and to find out, on the basis of a questionnaire, if there is enough attention paid to the commercials on this social web and what the attendance is. The thesis is divided into three main parts. The first part deals with the marketing mix and internet commercial. The second part focuses on social networks. The aim of the last part is the analysis of my questionnaire.
Keywords: internet marketing; social web; marketing mix; banner; Facebook

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 2. 2009
Date of submission: 30. 5. 2009
Date of defense: 30. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19120/podrobnosti

Files for download

    Last update: