The Strategy of Tourism Destination Development - the Acitvity Analysis of the Tourism Authority South Moravia

Thesis title: Strategie rozvoje cestovního ruchu vybrané destinace - analýza činnosti Centrály cestovního ruchu - Jižní Morava
Author: Večeřová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Vojtová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Zajistit destinaci úspěch na trhu cestovního ruchu není v současné době zvyšujících se nároků návštěvníků a sílící konkurence snadno dosažitelným cílem. Trvale udržitelný rozvoj cestovního ruchu je úzce spjat s přímým rozvojem regionů, jímž se zabývají moderní disciplíny destinačního marketingu a managementu. Cílem práce je analyzovat činnost Centrály cestovního ruchu -- Jižní Morava, která je organizací destinačního marketingu a managementu v České republice v destinaci Jižní Morava a usiluje o zvýšení počtu návštěvníků s důsledkem zvýšení příjmů z cestovního ruchu v regionu. V práci jsou vymezeny pojmy týkající se destinačního managementu, charakterizována Jižní Morava z pohledu nabídky cestovního ruchu, provedeno zhodnocení její činnosti v kontextu s charakterem regionu a navrženo další směřování aktivit.
Keywords: Centrála cestovního ruchu - Jižní Morava; destinační management; destinační marketing; jižní Morava
Thesis title: The Strategy of Tourism Destination Development - the Acitvity Analysis of the Tourism Authority South Moravia
Author: Večeřová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Vojtová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Nowadays it is not an easy achievable aim to ensure the success of tourism destination in the tourism market due to tougher and tougher competition and more and more demanding visitor requirements. The sustainable development of tourism is in a close relation with the regional development which the destination marketing and management deal with. The thesis aim is to analyse the activity of the Tourism Authority South Moravia which is the Destination Management Company in the Czech Republic in South Moravia and aims at the visitor number increase in the region. The thesis involves some definitions from destination management field, the characteristics and tourism offers of South Moravia region, the activity evaluation within the context of the regional characteristics and the possible future activities.
Keywords: South Moravia; destination marketing; destination management; Tourism Authority South Moravia

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 2. 2009
Date of submission: 30. 4. 2009
Date of defense: 25. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18968/podrobnosti

Files for download

    Last update: