Cultural and business specifics of Afghanistan

Thesis title: Specifika obchodu a podnikání v Afghanistánu
Author: Bém, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Senajová, Světlana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je podat souhrnné informace o podnikatelském a obchodním prostředí v Afghánistánu s ohledem na socioekonomickou situaci, historický vývoj, kulturu a zapojení mezinárodního společenství. Důraz je kladen spíše na konkrétní informace využitelné při obchodní schůzce, nežli na teoretické analýzy. Autor práce při jejím vypracování čerpal ze statistických informací, vlastní zkušenosti ze 14týdenní pracovní stáže v afghánské firmě a poznatků dalších lidí, ať už zástupců podnikatelské sféry, akademické obce či diplomatických kruhů, se kterými konzultoval získaná data. Po přečtení práce by měl čtenář získat konkrétnější obraz tamního prostředí a s patřičnou kulturní citlivostí být schopen absolvovat obchodní schůzku.
Keywords: kulturní specifika; specifika obchodu a podnikání; Afghánistán
Thesis title: Cultural and business specifics of Afghanistan
Author: Bém, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Senajová, Světlana
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this thesis is to give complex information about entrepreneurial and business environment in Afghanistan taking into account socio-economical situation, historical development, culture and involvement of international community. Concrete information which can be utilised in business meeting is the main aim rather than theoretical analysis. Author used statistical data, personal experience from 14-week-long internship in Afghan company in Kabul and inputs from other individuals consulted, representing either business sphere, academic or diplomatic circles during writing this elaborate. The desired outcome for a reader is gaining more specific picture of local environment and together with adequate cultural sensitivity being able to held a business meeting.
Keywords: cultural specifics; business specifics; Afghanistan

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 2. 2009
Date of submission: 30. 5. 2009
Date of defense: 25. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18964/podrobnosti

Files for download

    Last update: