Comparation of the institutions of customer protection in the Czech Republic, Slovak Republic and the European Union

Thesis title: Komparácia inštitúcií ochrany spotrebiteľa v Českej republike, Slovenskej republike a Európskej únii
Author: Juriková, Ľubomíra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Obsahom bakalárskej práce je vymedzenie a charakteristika inštitucionálneho rámca ochrany spotrebiteľa v Českej republike, Slovenskej republike a Európskej únii. Cieľom práce je jednak charakteristika jednotlivých národných orgánov a komparácia dôležitých aspektov ochrany spotrebiteľa v oboch krajinách, jednak poukázanie na vplyv členstva v medzinárodnom spoločenstve Európskej únii.
Keywords: inštitúcie ochrany spotrebiteľa; ochrana spotrebiteľa; spotrebiteľ
Thesis title: Komparace institucí ochrany spotřebitele v České republice, Slovenské republice a Evropské unii
Author: Juriková, Ľubomíra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Obsahem bakalářské práce je vymezení a charakteristika institucionálního rámce ochrany spotřebitele v České republice, Slovenské republice a Evropské unii. Cílem práce je kromě charakteristiky jednotlivých národních orgánů a komparace důležitých aspektů ochrany spotřebitele v obou zemích také poukázání na vliv členstva v mezinárodním společenství Evropské unii.
Keywords: ochrana spotřebitele; spotřebitel; instituce ochrany spotřebitele
Thesis title: Comparation of the institutions of customer protection in the Czech Republic, Slovak Republic and the European Union
Author: Juriková, Ľubomíra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The objective of the Bachelor thesis is the determination and characteristics of the institutional frame of customer protection in the Czech Republic, Slovak Republic and the European Union. On one hand, the aim of this thesis focuses on the characteristics of the particular national authorities and the comparison of important aspects of customer protection in both countries; on the other, it deals with the reference towards the impact of their membership in the European Union.
Keywords: customer protection; customer; institutions

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 2. 2009
Date of submission: 30. 5. 2009
Date of defense: 30. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18820/podrobnosti

Files for download

    Last update: