The analysis of shopping facilities of Jesenice village

Thesis title: Analýza obchodní vybavenosti Jesenice
Author: Karasová, Irena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat obchodní vybavenost obce Jesenice a zhodnotit, na kolik počet provozních jednotek, jejich charakter a rozmístění odpovídá nárokům stále zvyšujícího se počtu obyvatel. V teoretické části se zabývám územní analýzou, problematikou lokalizace maloobchodu a vymezením základních provozních typů maloobchodních jednotek. V praktické části nejdříve uvádím základní charakteristiky této obce, sestavuji přehled všech maloobchodních jednotek,dále se zabývám lokalizací maloobchodu v Jesenici a možností posílení obchodní vybavenosti vlivem nové výstavby. V páté kapitole rozšiřuji dosud získané informace o výsledky dotazníkového průzkumu.
Keywords: lokalizace maloobchodu; obchodní vybavenost; územní analýza
Thesis title: The analysis of shopping facilities of Jesenice village
Author: Karasová, Irena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse the shopping facilities of Jesenice village and to answer the question of whether the number of operation units, their character and location are appropriate for demands of the increasing population in this locality. In the theoretical part I deal with the theory of regional analysis, the retail localization and I specify the basic types of retail units. In the practical part I introduce the village Jesenice, I mention the basic characteristics, make up the list of all the retail units located in Jesenice, analyze the retail location in Jesenice and then I consider the possibilities of business reinforcement by further development. In conslusion I complete my study with a questionnaire survey and suggest the improvement possibilities.
Keywords: shopping facilities; regional analysis; retail location

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 2. 2009
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 6. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18692/podrobnosti

Files for download

    Last update: