Marketing strategy of Swarovski company

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Swarovski
Author: Poživilová, Iva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Teoretická část této práce se zabývá marketingem a jeho historickým vývojem, přičemž se blíže zaměřuje na marketingové strategie. V této spojitosti je dále popsán komunikační mix a jeho instrumenty. V praktické části je představena společnost Swarovski a analyzovány její marketingové strategie a propagační nástroje. V závěru práce jsou na základě analýzy navrženy adekvátní změny.
Keywords: public relations; komunikační mix; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of Swarovski company
Author: Poživilová, Iva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
The theoretical part of the thesis is focused on marketing and its historical evolution. Extra attention is dedicated to marketing stragies. In connection with this terms is described communication mix with its instruments. At the beginning of the practical part there is a short introduction of the Swarovski company and an analysis of its marketing strategy and promotional tools. At the close of the thesis there are proposed some changes of this strategy.
Keywords: public relations; communication mix; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 2. 2009
Date of submission: 18. 5. 2009
Date of defense: 18. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18675/podrobnosti

Files for download

    Last update: