The application of IT for analysis of outdoor advertising effects

Thesis title: Využití IT při analýze působení outdoorové reklamy
Author: Jeníčková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Horný, Stanislav
Opponents: Krsek, Libor
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá využitím informačních technologií při analýze působení reklamních sdělení, se zaměřením na venkovní reklamu. V teoretické části je čtenáři nastíněn vznik a vývoj reklamy, jak působí na člověka, zda je schopna změnit jeho spotřební chování, jaké je její postavení v současném světě a jak se při její analýze dají využít nové moderní technologie ve spolupráci s psychologií. Druhá část práce je zaměřena na praktický výzkum působení outdoorové reklamy na člověka. Čtenář se detailně seznámí s využitím technologie Oční kamery v praxi, jak probíhala příprava na výzkum, jaké problémy byly řešeny v jeho průběhu, až po analyzování získaných dat, která jsou slovně i graficky interpretována.
Keywords: selektivní vnímání; reklamní kampaň; outdoorová reklama; Oční kamera; stopování zraku
Thesis title: The application of IT for analysis of outdoor advertising effects
Author: Jeníčková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Horný, Stanislav
Opponents: Krsek, Libor
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with use of Information technology for analysis of exposure to advertising communications, focusing on outdoor advertising.In the theoretical part is a brief outline of the beginnings and development of advertising, its effects on people, whether it can change their consumption behaviour, its position in the modern world and the way new technology along with psychology can be used for its analysis. The second part gives insight in the practical research of effects of outdoor advertising on people. There is an approach of Eye Camera technology in praxis, preparation for research, problems solved in its course. Data obtained are both verbally and graphically interpreted.
Keywords: outdoor advertising; Eye-tracker; Eye-tracking; selective perception; advertising campaign

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Kognitivní informatika
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 2. 2009
Date of submission: 5. 5. 2009
Date of defense: 10. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18618/podrobnosti

Files for download

    Last update: