Communication and price strategy of a chosen company on its entrance to the Polish market enviroment with food supplements

Thesis title: Komunikační a cenová strategie vybrané firmy při zavádění potravinových doplňků na polský trh
Author: Pivná, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Dvořák, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje především na 2 marketingové nástroje, a to komunikační a cenové strategie zvolené firmy. Nejprve je představena firma, oblast podnikání a také stručná charakteristika Polska pomocí makroekonomických ukazatelů. Hlavní část práce začíná rozborem komunikačních nástrojů a způsobem tvorby mediálního plánu. Následně je provedena analýza a vyhodnocení efektivity zvolené strategie firmy pomocí počtu telefonátů na infolinku a objemu prodaných kusů. Část zaměřená na cenovou strategii se skládá z teoretické charakteristiky možností tvorby ceny, v praktické je proveden rozbor konkurence a pomocí něj vymezena optimální cena. Práce je zakončena SWOT analýzou potenciálu firmy.
Keywords: tvorba ceny; marketingová komunikace; Polsko
Thesis title: Communication and price strategy of a chosen company on its entrance to the Polish market enviroment with food supplements
Author: Pivná, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Dvořák, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis concentrates especially on 2 instruments of marketing such as communication and price strategy of an elected company. At the beginning there is presented the company, the area of the business and it also looks briefly at Poland using macroeconomic indicators. The main part of the work starts with a description of communication instruments and the way of making media plan. After comes an analysis and evaluation of the efectivity of the corporation strategy by phone calls and the number of sold products. The part devoted to the price strategy consists of theoretical characteristics of price creation possibilities followed by a practical inquiry of competitors that helps to define a reasonable price. The thesis is ended with a SWOT analysis of company's potential.
Keywords: Poland; marketing communication; price strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 2. 2009
Date of submission: 30. 4. 2009
Date of defense: 30. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18567/podrobnosti

Files for download

    Last update: