SmartWings: Marketing Communications Strategy

Thesis title: Analýza komunikační strategie SmartWings
Author: Roučka, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Dufková, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je rozpracovat strategii marketingové komunikace značky SmartWings, pod níž provozuje své pravidelné nízkonákladové lety společnost Travel Service, a.s. Podklad pro tento záměr tvoří dvě teoretické kapitoly. První z nich se věnuje rozboru obchodních modelů v civilním letectví (klasický vs. nízkonákladový) a vyzdvihuje jejich specifika, druhá část pak poskytuje potřebný vhled do teorie marketingové komunikace. Třetí kapitola, zaměřená přímo na komunikační strategii značky SmartWings, nejprve mapuje metody marketingové komunikace v současnosti využité a dále se soustředí na návrh možného zefektivnění komunikačních procesů firmy.
Keywords: letecké společnosti; SmartWings; marketingová komunikace; nízkonákladové aerolinie; komunikace; brand management; modely letecké přepravy; aerolinie
Thesis title: SmartWings: Marketing Communications Strategy
Author: Roučka, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Dufková, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is concerned with marketing communications of SmartWings, the low-cost sub-brand of Travel Service airline. The theoretical section comprises two chapters: first of them is dealing with the difference between full-service and low-cost carriers. The second part provides insight into relevant aspects of marketing communications theory. The third chapter is aimed directly at the communications strategy of SmartWings, evaluating current practice and suggesting ways to improve its effectiveness.
Keywords: Czech airlines; SmartWings; brand management; marketing communications; airline business models; communications strategy; low-cost; airlines

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 1. 2009
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 29. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18370/podrobnosti

Files for download

    Last update: